Vis enkelt innlegg
Gammel 11-03-11, 13:07   #12
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Partystoppere/vektstagnasjon

Opprinnelig lagt inn av rst024, her.

Tror ikke jeg har intolerans for nøtter. Spiser en del mandler, men når det kommer til nøtter er jeg nøye på å velge de med lite karbs. Men tror ikke det er noe problem, da det er lenge siden jeg har spist det.

Videre har jeg nå falt ut av ketose og lurer på om fetaosten kan være synderen. Kan en matvare kaste deg UT av ketose? Hindrer den ikke bare vektstagnasjon? Og kan for mye proteiner over lengre tid kaste deg ut av ketose? Jeg spiste mye proteiner den dagen jeg falt ut, men ikke noe mer enn normalt, tvert i mot..

Bruker du stix for å sjekke om du er i ketose eller ikke? Isåfall ville jeg ikke hengt meg opp i om den en dag nå og da ikke viser utslag, det kan ha forskjellige årsaker. Spiser du så lite karbohydrater vil du mest sannsynlig være i ketose uansett - men mengden av ketoner kan variere i løpet av dagen. Test deg uansett ikke annet enn et par timer etter dagens siste måltid for mest riktig resultat. (mange tråder om dette, søk opp ketose så kan du lese litt selv )

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat