Vis enkelt innlegg
Gammel 13-03-11, 11:57   #9
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Er jeg helt ute å kjøre?

Opprinnelig lagt inn av Elisa86, her.

Har prøvd å spise det jeg innbiller med er lavkarbo i 10 dager nå, har kuttet brød,pasta,ris og poteter helt ut (uten problem!!!). Trodde det skulle bli superhardt,men savner faktisk ingen av delene

Befinner meg i utlandet og her derfor ikke kunne ankaffe meg noe lavkarbo-bok for øyeblikket, men skjønner at jeg kanskje må gjøre det.. Føler jeg får i meg for mye fett (ja,jeg vet alle nybegynnere føler det,men tror kanskje jeg faktisk gjør det!)

Legger ut en oversikt over hva jeg har spist de 2 siste dagene og som jeg spiser OFTE, kanskje noen vil finne ut hva jeg gjør galt/riktig? På forhånd tusen takk!

Dag 1)
Frokost: 100g cottage cheese + 1 ss lett-jordbærsyltetøy

Lunsj: Bladsalat med 6-7 stk små tomatbiter, bittelitt agurk, 1-2 stk kyllinglår, en goood del raspet parmesanost, 1 ss rømme

Middag: Spareribbs (mye fett), bladsalaten som nevnt over, med fetaost og 1ss rømme

Dag 2)

Frokost: 1 stk stekt egg, 3-4 skiver bacon, 80-100g tomatbønner

Lunsj: ost og skinke i ruller (6-7 osteskiver ca 5 skinkeskiver)

Middag: 150g Biff med noe fett-marmorering, salat med litt agurk og tomat, litt feta, 2ss caesar-dressing

* Trenger jeg et mellom-måltid har jeg ofte spist ca 6 syltynne kjeks (7,7g karbo) med brie på.

Er dette bra? Jeg legger til at jeg er 167cm høy, veier 64 kg, har lavt stoffskifte (ufattelig dårlig forbrenning!). Vil ned ca 6-7kg

Hvis du har ufattelig dårlig forbrenning er du heldig som veier så lite i forhold til høyden din - men du spiser kanskje lite til vanlig også? Du må være klar over at når du er normalvektig er det ikke sikkert du opplever særlig vektnedgang - men du VIL få bedre helse og stabil vekt

Du er på god vei inn i lavkarbo-tankegangen, her er en enkel lavkarbo på 3 minutter som du kan skrive ut og henge på kjøleskapet.

Nei, du Må ikke ha i deg noe som helst sukker, og 4.7 gram karber pr 15 gram syltetøy er hinsides mye, maks 5 gram pr 100 gram matvare er en fin huskeregel.

Når du spiser lavkarbo med feks 5% karbo - 20% proteiner og 75% fett (prosent av energiinntak, prot og karb har 4 kalorier pr gram, fett har 9 kalorier pr gram) - vil du ikke lengre bli særlig sulten. Det er ikke nødvendig å spise mange ganger om dagen - spis når du er sulten. Mellommåltid er også unødvendig om du da ikke er veldig sulten.
Hvis du er usikker vil jeg anbefale å legge inn matinntaket ditt på www.diett.no så ser du raskt hvordan du ligger an på fordelingen av næringsstoffer Du ser også om du ligger veldig lavt eller veldig høyt i energiinntak totalt.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat