Vis enkelt innlegg
Gammel 20-03-11, 00:26   #47
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Lindberg vil jo ha magre meieriprodukter - det kan vel ikke stemme?

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Tror vi trenger en liten oppklaring, så jeg skal forsøke. Jeg er på ingen måte skeptisk til fett. Trodde innleggene mine talte for seg i så måte. Gjentar (for tredje gang i tråden) at fett er sunt og nødvendig for kroppen. Det jeg er skeptisk til er de ukritiske rådene om å øke fettinntaket over et nivå som gjør det umulig å gå ned i vekt. Samtidig så er jeg opptatt av det som veldig få prater om her inne, nemlig protein. Hva mener du her? Det er vel ikke ukritiske råd når f,eks dagsmenyer blir lagt frem? Og protein blir diskutert i tide og utide.. Og det blir også anbefalt både økning og minking

Gjentar til det kjedsommelige: På nullkarbo kan du spise omtrent ubegrenset med fett uten å gå opp i vekt. Det skyldes at du MÅ ha karbohydrater i kosten for å produsere glyserolfosfat som er selve forutsetningen for fettlagring.

Men at du ikke legger på deg nevneverdig betyr ikke at du går ned i vekt. For å gå ned i vekt må du i tillegg ha et kaloriunderskudd. Det er igrunn så enkelt, men samtidig tydeligvis så vanskelig å forstå. Jeg vil gjerne se en nøyaktig beregning av kaloriforbruk... Fins helt sikkert, men hvem får målt slik? Man må prøve seg frem, og bli kjent med sin kropp og kroppens signaler. Jeg mener det blir feil å regne kaloriinntaket etter et satt kaloriforbruk, som muligens ikke stemmer... Uansett så vil vedkommende som får rådene selv merke hva som funker. Dette er råd, ikke regler. Folk må tenke selv også

Så ikke denne

Godt at jeg har misforstått litt

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!



Sist redigert av Aline : 20-03-11 kl 20:03.
Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat