Vis enkelt innlegg
Gammel 20-03-11, 16:39   #18
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Da har eg begynt!!

Opprinnelig lagt inn av Devore, her.

Høyres bra ut
I kveld har eg visst hatt ein liten sprekk kom eg fram til... lagde taco med heimelaga tacokrydder og heimelaga salsa,men vart nok litt mykje lell...
Her er det eg åt, i ca gram med salsaingrediensane og alt inkludert:

250 g karbonadedeig
110 g tomat
25 g rød løk
7 g chili
75 g isbergsalat
30 g paprika, rød
90 g rømme
30 g løk
110 g norvegia

Og det vart visst:
Karbo Protein Fett Kcal
i prosent i prosent i prosent
3,83 30,48 65,69
10,59 84,16 80,62 1111,68
Godt over 10 gram karbohydrat var noko meir enn eg hadde tenkt å ha i meg!! Prøvar ein "kombinasjon" med 50+ og 25+. Mest 50+, men med ein og annan tur innom 25+ av og til, men detta vart voldsomt! Forsynte meg godt to ganger, so eg får trøsta meg med at eg vart ihvertfall mett Visste ikkje at tomat var fullt so "farlig". Finst det nokon salsa/tacosausar som er fattigare på karbohydrat? Håpar i det minste eg har lært no...

Det er nok løken og ikke tomaten Dobbelt så mye karbo pr 100 gram i løk som i tomat

edit: Det er også mer karbo i RØD paprika enn i grønn

Sist redigert av Nerthus : 20-03-11 kl 16:47.
Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat