Sv: Noen som har tid og lyst til å regne ut noe på Diett.no?
Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.
Jo - jeg er ved målet som var minus 40 kilo. Men jeg vil svært gjerne ned 2-3 kilo til for å ha noe å gå på når jeg begynner å gjeninnføre litt mer karber. Nå spiser jeg minst mulig karber - men slik vil jeg jo ikke ha det for alltid....må ha litt mer grønnsaker skal jeg trives 100% over tid...
Hvis du nå skal mye ned i kalorier for å "presse deg ned" de siste 2-3 kan jeg nesten garantere at du kommer til å gå de opp igjen med en gang 
Nå har du et perfekt utgangspunkt - vekta er stabil og du spiser godt med mat! Du vil IKKE ødelegge dette med å spise mindre og kanskje være uheldig og sette kroppen din i sparemodus.
Nå VET du hvordan du gjør det - fortsett og spis slik du gjør nå og bruk tid på tenke gjennom hvordan du ønsker at ditt hverdagskosthold med mer karber skal se ut. Bruk diett.no om du er usikker - les oppskrifter og tilpass dette til din hverdag.
Øk på med ca 5 gram karber pr uke - til du finner balansepunktet ditt for karbohydratinntak. Du må ikke være redd for å gå opp igjen - nå skal du finne ditt optimale kosthold for resten av livet - og da vil vekta di tippe litt opp og litt ned underveis.
Husker ikke om du trener - men nå er et fint tidspunkt å gjøre litt mer målrettet trening - bruk feks en pt til å sette opp mål og en plan for deg 
Husk - du KAN dette med å gå ned på lavkarbo - nå starter arbeidet med å finne ut hvordan du opprettholder vekta! Unner deg å være på dette punktet - det er jo DETTE som er vanskelig da - så ikke bruk tiden på de siste tre - bruk istedet tiden din på å holde deg der du er nå og finne utav hvordan du skal spise naturlig framover!
|