Vis enkelt innlegg
Gammel 23-03-11, 20:57   #502
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

du svarte ikke på spm mitt da. er fullt klar over det. men prosentvis sier meg forholdet mellom alt. 10 % er det 10 g karber om dagen? va nede i det da jeg var i ketose. skal ut av ketosen. 32% karber gjør vel dette?

fy så dårlig jeg har spist idag, skeiet ut med kransekake, sjokolade og syltetøy på frokostblandingen men nå vil jeg ut av ketose, du lurer sikkert på hvorfor, men har hatt store mensblødninger pga ketosen i 3 uker. grusomt har vist idag jeg har spist mer karber enn proteiner, litt fyfy, men sånn blir det.

en sunnere dag i morgen vanskelig å komme utav ketose, haha for et luksus problem. er enda i ketose ser du. noe som er ganske rart.

Jeg svarte deg jeg?

Sitat:

Det blir ikke helt rett. Først må du finne ut hvor mye totalt kalorier du har spist i dag. så regner du ut hvor mange kalorier 32% er. Og så deler du på 4 og får antall karbo i gram

Hvis du spiser 1000 kalorier hver dag, og 10% av dette er karber har du spist 100 delt på 4 = 25 gram karber den dagen.
Prosentandelen er prosent av totalt antall KALORIER du har spist den dagen. Du må så regne om prosentdelen til kalorier som jeg har vist over, feks er 10% av 1000 = 100 kalorier. 100 kalorier karbohydrater må du dele på 4 for å finne antall gram siden 1 gram karbohydrat = 4 kalorier...

(samme som 1 gram protein = 4 kalorier og 1 gram fett = 9 kalorier)

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat