Vis enkelt innlegg
Gammel 23-03-11, 21:45   #11
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og leddgikt/psoriasisleddgikt?

Opprinnelig lagt inn av Hønemari, her.

Ja, det er fortvilt å ha slike plager! Men vi har vel sluppet unna mye annet... Lurer litt på om alt proteinet vi har i oss er dumt mht leddplager. Men det skal visst være lurt å styre unna hvitt mel og sukker, så... Tenkte å fore meg ekstra med omega-3 for å teste ut det, det er jo sunt uansett. Venter spent på om noen andre har erfaringer.

Hvor har du det fra at protein kan være dumt mht leddplager? jeg er litt protein-interessert for tiden hehe... og har lest mye om hvilke anbefalinger som gis i forhold til protein-inntak. Det er ingen uenighet om at man ikke må spise for LITE proteiner fordi de inneholder essensielle aminosyrer kroppen trenger.
Anbefalingene går fra 0.5 til 2.5 gram pr kilo kroppsvekt! Veier man da 80 kilo vil forskjellen være fra 40 gram til 200 gram pr dag!

Jeg har valgt å legge meg på en mellomting, dvs 1 - 1.5 gram pr kilo kroppsvekt så lenge jeg ikke er særlig aktiv. I perioder når jeg talte alt jeg spiste så jeg at jeg lå veeeeldig lavt i proteininntak - så målet er å bli flinkere til å få i seg proteiner.
Hvis du tenker på proteiner fra feks svin kan gi leddplager, finnes det jo mange andre proteinkilder man kan velge fra, både animalske og vegetabilske

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat