Tråd: Lei nå
Vis enkelt innlegg
Gammel 26-03-11, 13:24   #11
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lei nå

Mithila - du har nå spist lavkarbo så lenge at det er på tide med en liten sjekk av hvordan fordelingen av næringsstoffer er i kostholdet ditt.
Mange begynnerå spise lavkarbo og går raskt ned i vekt - ihvertfall med en del overvekt. En hel del andre sliter som du med å miste vekt selv om alt gjøres tilsynelatende riktig.

MIN erfaring er at for noen faller man ikke direkte inn en ok fordeling av næringsstoffer eller mengde mat.

Derfor anbefaler jeg at du legger inn alt du spiser på www.diett.no. Der kan du få se fordelingen av næringsstoffer i prosent og i gram. Skaldeman har jo forholdstall man skal prøve å være i nærheten av, så da kan du sjekke om du ligger noenlunde bra an.
En generell 5% karbo - 20% protein og 75% fett er også noenluinde lik skaldeman og ketolyse.
I tillegg får du nå en oversikt over hvor mye du spiser i energi totalt hver dag. Ganske mange får automatisk et mye lavere energiinntak på lavkarbo - mens andre (som meg selv...) - spiser av en eller annen grunn MASSE mat uansett om man har sultfølelse eller ikke

Sjekk ut hvordan du ligger an både energimessig og fordelingsmessig av næringsstoffene, så kan du jo poste et nytt innlegg

Selv om jeg ikke liker å snakke om kalorier på et lavkarbokosthold - er min erfaring dessverre at hvis jeg skal gå ned må jeg kraftig ned i kalorier - i tillegg til at jeg må følge næringsfordelingen. Jeg ser også når jeg legger inn maten på diett.no at jeg spiser svært lite protein - og veldig mye fett - så min kropp er litt screwed-up når det gjelder mat (ikke rart med over 20 års kamp mot vekta kanskje?)

Har du sjekket med legen at alt er ok vitamin/mineralmessig? Kan være greit og se om det er noe annet som stanser vektnedgangen også

Photobscura her inne må også være forsiktig med melkeprodukter - så det går an og få det til! Dette klarer du - jeg forstår GODT frustrasjonen siden jeg har erfart den og erfarer den selv... men hvis man tar en dag av gangen og ser på dette som et lite forskningsprosjekt på deg selv, så er jeg sikker på at du finner utav hvordan DIN kropp fungerer også

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat