Sv: Gul diare som ingen ende vil ta ... Løper og løper ...
Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.
Tusen takk for medfølelse og klem :-)
Har nevnt for leger før at jeg har problemer med magen, og var til indremedisiner for mange år siden da jeg gikk på videregående. der prøvde vi ut ulike matvarer for å se om jeg ble bedre/dårligere. Eneste jeg oppdagde da var at jeg ikke tålte melk bra. så i mange år så lot jeg være å drikke melk og bruke det i mat, ungikk kaker, fløte og is ... Men så begynte jeg gradvis med det igjen.
Da jeg startet opp på lavkarbo i januar, så begynte jeg igjen å bruke mer av slikt, i form av fløte, rømme og CF. Og det er kanskje det jeg reagerer litt på.
Er desverre pyse, og legeredd, så jeg har ikke latt noen få stappe slange i meg, verken i ene eller andre enden, og det er jo det som må til for å finne ut av ting ...
Så derfor er jeg litt på stedet hvil ... vet at jeg reagerer på noe, får lett diare , men vet ikke hva som gjør det. bare det å være hos venner og lage mat og spise, eller bestille pizza, kan føre til at etter en halvtime, så måtte jeg begynne å løpe på do med magesmerter og diare...... Dette ble bedre på mine to månder med lavkarbo - selv om sprutdiareen også da kunne komme en gang i uken kanskje .......
men synes det er mye å holde på over en uke, slik som nå ...
Det kan jo være meieriproduktene... eller det kan være andre ting. Hvis du er litt pyse - så finnes det mange måter og gjøre undersøkelser på i dag. Du kan kreve narkose til og med om du synes det er for vanskelig og gjøre det "edru" eller med avslappende.
Du skal ikke ha det slik, det er ikke sånn det skal være - og livet er mer enn å ha full oversikt over hvor nærmeste toalett er, I know - jeg har full oversikt også hehe.
Ta deg ihvertfall en prat med legen om all diareen og magesmertene, det går ikke over om du ignorerer det. Jeg har en venninne som ignorerte forstoppelse i mange år uten å gå til legen, og hun hadde også chrons... (JEG fikk skylda haha - fordi JEG fikk diagnosen først og ba henne gå til legen da jeg hørte hun plagdes med magen ).
|