Tråd: Forvirret
Vis enkelt innlegg
Gammel 30-03-11, 14:11   #5
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Forvirret

1. De som går på ketolyse sier ofte at man skal spise masse fett. Når du tror du har spist nok, spis litt mer. Men så ser jeg andre plasser at et forslag på vektstagnering, kan være at man spiser for mye fett. Eller er det kanskje for mange % fett???
Jeg har i større grad sett anbefalinger om å spise MER fett når man har vektstagnering...

2. Jeg har lest at man kan fortsette å spise masse fett helt til man tipper over 70 karbohydrater. Men forutsetter det at man fortsatt er i ketose da? Eller kan man holde seg under 70 karber om dagen, uten å redusere på fettet selv om man ikke er i ketose?
Det stemmer - man er ikke nødvendigvis i ketose med 70g pr dag, men det skal ikke være nødvendig å redusere på fettet opptil den grensen. Dette kan du lese mer om i boka "Bedre uten brød" av Lutz

3. Anbefallingen for ketolyse er at damer skal ligge på under 15 karber om dagen. Men så ser jeg andre plasser hvor det er snakk om at noen kanskje eter for lite karber og derfor står stille på vekten.
Det står vel minst 15 gram karbo pr dag? Og helst fra grønnsaker

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat