Sv: Psykomotorisk behandling - østlandet
Jeg skulle aldri søkt opp dette... Lymes har skremt meg i mange år - siden vi tilbringer mye tid på Hitra - hvor det har eksplodert med hjort og rådyr de siste årene - og med de - flått... Min lille niese ble bitt for noen år siden og ble syk i flere uker... så min søster vil ikke la de dra dit (der min far kommer fra) mer... og det forstår jeg godt!
Grunnen til at jeg nå reagerer litt her er at jeg har et utslett (ikke det erythmea migrans, det hadde jeg da jeg fikk bittet) - men et Acrodermatitis chronica atrophicans, som er et tegn på sent stadium - på foten... det har vokst seg fint og stort i løpet av et år, legen tror det er ringorm og jeg har fått soppmiddel men det blir ikke særlig mindre... og når jeg nå ser bilder av det på nett så ligner det HELT... med samme blårøde hud inni ringen - den ytterste delen er litt hevet over huden. Klør ikke eller flasser som ringorm vanligvis gjør.... utslettet er oppå foten, ved tærne...
Ok - nytt punkt og sjekke med legen på mandag! Trenger ikke få panikk før man har fått diagnose og SETT at penicillin fønker... 
|