Vis enkelt innlegg
Gammel 31-03-11, 00:14   #7
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan tilberede svinebogstek?

Opprinnelig lagt inn av matmor, her.

Hei
Når jeg steker svinebog, ruter jeg svoren og steker den på 150 grader, men i den gamle oppskriftboka står det 175 grader en time, pluss en halv time pr kg, og da blir den god! det beste jeg vet! du har litt vann i langpanna, og når steka er ferdig, heller du stekeskyen oppi en kjele, og koker ned litt, så har du i fløte. Den blir så god!
Lykke til!

Jeg var skeptisk i utgangspunktet, men stekte den kun krydret med salt og pepper i panne med vann på 150 grader til 70grader kjernetemp. Skrudde opp litt på slutten for å få svoren litt bedre. Den var pakket inn i nett, så litt vanskelig å rute svoren, men sambo spiser grisehud i alle varianter hehe - så det gikk bra

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat