Sv: Benhinnebetennelse
Opprinnelig lagt inn av Julie, her.
Nerthus, du er en knupp! 
Jeg brukte gelen et par dager, men så fikk jeg litt annet å tenke på, og da ble det ikke til at jeg gjorde så mye mer med det. Jeg husker som sagt ikke om det bare ble bra, eller om jeg gjorde noe...
Eller, jeg synes å huske at det var noe som skjedde en dag, på skolen eller noe - jeg tror at jeg gjorde noe som strakk beinet litt vel mye, og dagen etter føltes benet litt "stølt" ut - som om man har trent uten å tøye, på en måte. Etter det så syntes jeg nesten (om jeg husker riktig) at det ble bedre - det kan hende at jeg husker feil, men når man først føler at man er på bedringens vei, blir det jo litt som en domino-effekt: man blir glad fordi man føler seg bedre, og da blir jo psyken og det fysiske liksom bedre óg.
Hmm, jeg skal ta det opp med mamma i kveld, men på grunn av litt sånne økonomiske vansker så kan det hende at vi må vente en liten stund... men vi får se, mamma er ikke en sånn som spinker og sparer når det gjelder helsen.
For tiden bruker jeg bare veldig enkle vintersko, litt á la sånne Uggs, da det fortsatt er såpass mye snø ute at jeg synes joggesko blir litt vel optimistisk. Forøvrig har jeg aldri vært spesielt glad i slike "sportslige" joggesko - jeg er sånn som kjøper sko etter utseende.
Det gjorde jeg når jeg var yngre også... men det finnes faktisk ganske mange kule sko med gode såler
Sitat:
Takker og bukker så mye for tipsene - jeg skal ta i bruk PS-gelen nå og se hvordan det går, men som du sier så kan det hende at det ligger mye i psyken, dvs. at jeg tenker mye på det, er stressa og vil at det skal bli bedre osv. Det hjelper vel kanskje heller ikke så mye at jeg har dårlig samvittighet fordi mamma har betalt for et årsmedlemsskap på 3T som jeg ikke får "brukt"...
Ta med en lappe fra legen om at du har beinhinnebetennelse - så får du frosset medlemsskapet ditt så lenge du ikke kan trene. 3T - da holder du til i trøndelagen da kanskje? Er fra Trondheim/Romulslia selv men bor på østlandet nå pga jobb.
Sitat:
Men forresten, hadde et spørsmål til liggende: hva mener du om yoga, for eksempel? Kan det ha noe for seg, eller tror du ikke det nødvendigvis gjør noen stor forskjell?
Yoga er kjempebra, og gir liten støt-belastning på foten din. Bare vær obs på om ting gjør kjempevondt 
Sitat:
Har også jobb på en Rimi i nærheten av meg som ryddehjelp, men jeg er litt usikker på om jeg bør drive og gå så mye rundt i sånn rask fart som jeg gjør når jeg kaster tomme bokser og slikt... har fast jobbetid hver onsdag fra sånn kl. 4 til 9 - tror du det er best å unngå? Eller utgjør det ikke så mye tid per uke at det gjør noe?
Gode sko med gode såler, også må du kjenne det litt an selv. All bevegelse er bra er mitt motto - jo mer variert jo bedre
Sitat:
Ble veldig mange spørsmål nå, men er den type person som tenker "better safe than sorry"!
Bare hyggelig, glad jeg i det hele tatt kan være til hjelp 
Sitat:
Og én ting til - jeg rir for tiden ikke, men jeg kunne gjerne tenkt meg å ta opp det å hjelpe til i stallen og litt sånn kanskje én gang i uka. Det blir kanskje mest bare å feie gangen, pusse utstyr og ri på tur (i marka, altså, ikke sprang eller noe slikt) - det burde vel gå greit, eller hva tror du? 
Ridning er fantastisk - det gjorde jeg når jeg var litt yngre enn deg og ELSKET hvert sekund med hestene! Ridning gir ikke støt-belastning til foten heller så kjør på! Litt *misunnelig* 
God bedring, hold deg i variert bevegelse som det ser ut til at du gjør, så blir du nok bedre etterhvert - det kan bare ta litt tid Husk gode sko når du skal gå langt på flatt underlag!
|