Vis enkelt innlegg
Gammel 05-04-11, 14:15   #6
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hjelg meg mine lavkarbo venner!

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Jeg spiser mellom 2 og 3 måltider hver dag. Spiser grønnsaker til så godt som hvert eneste måltid. Ingen fun saft, lite søtnings stoffer. For å si det lettere består kostholdet mitt av stort sett kjøtt, grønnsaker og litt meieri produkter. Har ikke prøvd lavkarbo brød nei Drikker masse vann, pluss ca 2 til 3 kopper te i uka. Et glass 7 up free inni mellom, men langt fra hver dag. Farris går det også litt av. Selen og sink tablettene blir jeg enormt kvalm av, å klarer ikke å spise i flere timer etterpå...

Du er nok ikke den eneste som sliter med kvalme og lite matlyst på lavkarbokosthold. En ide kan være og spise flere men mye mindre måltider en periode for å se om det kan avhjelpe. Ser du spiser ketolyse - spiser du nok karbohydrater (15 gram) hver dag? Du spiser ikke mye fett ser det ut til - kun meieriprodukter? Kan det være et tips og innføre feks avocado (mos den med litt salt, chili, sitronsaft, CF om ønskelig og bland i feks reker) for variasjon fettmessig. Hva med fisk? Laks er jo lavkarbofisken over alle, spis den røyka eller kokt eller stekt og lag deg feks agurksalat ved siden av, friskt og godt (bland kaldt vann med litt eddik og flytende natreen til passe smak, skjær masse agurkskiver og la ligge en time i kjøla før du spiser. Friskt og deilig til den fete fisken)
Ellers kan du jo spise god salat med feks feta eller hvitost og skinke/reker/kylling i. Bland litt eddik og god olje og ha salt og pepper over.

Hvilke planer har du for når du har nått vektmålet ditt? Jeg tenker at du kan kanskje finne noe som avhjelper litt på kvalmen og matlysten, men muligens må du innfinne deg med noe ubehag til du har nådd målet ditt.

Ingefær er eminent mot kvalme, google it eller søk opp kvalme i forumet for tips.
Du kan også vurdere om du bør innføre et par skiver lavkarbobrød hver dag - jeg blir mindre kvalm av det ihvertfall - og da er det lettere og være komfortabel med kostholdet også. Vær bare obs på at noen får vekstagnasjon med brøderstatninger

En liten mandarin inneholder ca 4 gram karbo såvidt jeg husker, spiser du veldig lite karbo ellers (under 15 gram pr dag), kan du jo forsøke og variere litt med en slik frukt om du er skikkelig kvalm og har problemer med å få i deg maten. Jeg vet jeg går imot reglene her - - men av og til må man gjøre noe litt utenfor for å avhjelpe situasjonen slik at man ikke blir så ukomfortabel med kostholdet at man gir opp...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat