Vis enkelt innlegg
Gammel 05-04-11, 22:30   #9
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Just a fool to believe ..."

Opprinnelig lagt inn av Lille Malle, her.

Takk Nerthus - Godt å vite at man ikke er alene
Jeg stritter også litt imot å begynne å telle kalorier og legge meg på 12-1300 kalorier pr dag. Det er jo det jeg har levd på store deler av mine slankeperioder før - uten at det egentlig har hjulpet i lengden. Kroppen går vel kanskje konstant på sparebluss - for etterhvert går man jo ikke ned selv om man fortsetter å spise samme antall kalorier. Og om man kutter ut alt av meieri (med fløte spretter jo kaloritellinga i været), og spiser kjøtt og fisk pluss grønnsaker, så ender man jo på en slags lavkalori-lavfett-lavkarbo-variant...

Er det fire uker man bør prøve ut noe nytt før man konkluderer med at noe ikke virker? Jeg må vel ta et oppgjør med meg selv da - om jeg er motivert for å prøve "lavfett-varianten" en lengre periode...
Skulle ønske det hadde vært lettere. Tror det var en annen tråd som konkluderte med at livet er urettferdig - og det er jo helt sant

4 uker er for lite synes jeg - avvent en mnd til. Lavfett blir i mitt tilfelle absolutt siste utvei altså - mest fordi jeg ønsker og gå ned med å spsie naturlig, og fordi jeg har lest en del om kosthold og mener selv at det ikke er sunt med MEST protein i et kosthold over tid.
Sjekk heller at du spiser noenlunde ok fordeling av næringsstoffene karbo, protein og fett. Feks kan du ta utgangspunkt i 5e% karbo - 20e% protein - 75e% fett. www.diett.no er min beste venn, og regner dette ut automatisk for meg

Kjenner du ikke når du er sulten og mett, bør du kanskje prøve deg litt fram med forskjellige kalorimengder Dette er litt arbeid, men jeg har ihvertfall funnet ut at 3000 kalorier er for meg altfor mye, jeg blir stappmett og uvel Dessuten går jeg opp i vekt. Andre derimot - misunnelsesverdig - går NED i vekt med så mye kal, bla bestemamma og otika (glad på deres vegne!)

Et ting jeg har snakket om tidligere er å ta utgangspunkt i proteinmengden pr dag og regne resten ut derfra. En generell anbefaling er at kroppen trenger 1 til 1.5 gram protein pr kilo kroppsvekt, opptil 2 om du trener jevnlig. (Det er svært viktig og ikke spise for lite proteiner ) Spis i tillegg like mange gram fett og ønsket mengde karbo - så har du ihvertfall dekket basisbehovene i kroppen for protein - OG funnet en fin fordeling av næringsstoffene Dette kan jo være noe du kan se på om du ønsker?

Dette blir ihvertfall min måte og gjøre det på framover, jeg har 7 uker igjen til syden så motivasjonen er ihvertfall på plass!
Du finner nok utav det, nyt maten i mellomtiden og gjør det beste utav det!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat