Sv: Blodprøver og insulinresistens
Opprinnelig lagt inn av sirib, her.
Hei, jeg er bioingeniør... Jeg vil ikke anbefale å be om én spesifikk blodprøve og deretter prøve å tyde analysesvaret selv. Jeg jobber på et privat sykehus og her går alle prøvesvar til legene, aldri til pasientene selv. Som regel så bestiller leger analysepakker(knyttet til en lidelse eller utredning av noe) og ser ALLE prøvesvarene OG klinikken i sammenheng.
Høye enkelt-prøvesvar på c-peptid kan ha flere årsaker, f.eks andre pankreaslidelser(selv om dette hører til sjeldenhetene vil jeg tro)
Skjønner selvsagt din frustrasjon over din håpløse lege....OG det er masse kloke kunnskapsrike på forumet her som kan MYE, er helt imponert...
Vel, det er kjempeflott at noen leger ser ting i sammenheng - men ikke alle leger gjør dette. Jeg har selv måttet kommentere prøveresultat i en slitsom fase av utredning for sykdom her nå, og føler at hadde det ikke vært for at jeg påpekte resultatene hadde hun ikke henvist meg videre.
Når man i dette tilfellet har en lege som synes lavkarbokosthold er tull og tøys og en fare for helsen... vel - slikt syn kan forblinde legen veldig i ønske om å finne utav ting 
Jeg ber ALLTID om å få utskrift av alle mine prøve resultat - har opplevde å måtte kommentere ting legen i farten ikke har sett. Jeg ser også etter endringer over tid - og spør heller spørsmål.
I en perfekt verden hadde ikke dette vært nødvendig 
|