Vis enkelt innlegg
Gammel 10-04-11, 00:30   #38
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: slette profil?

Opprinnelig lagt inn av karbofrøken, her.

Det var ikke meningen å konkludere med noe som helst, det var jo derfor jeg stilte spm!

Dersom TS vurderer å gi opp forumet - slik jeg tolket denne tråden - så er det vel også naturlig at hun kommer med påstander som hun tror på, som at banan er sunt. Jeg tolket hennes setning om banan og havregrøt dithen at hun følte seg ekskludert fordi hun mente dette, og det synes jeg blir feil. Da synes jeg vi har et forum som er lite åpent for nysgjerrige og nykommere. Dersom en føler seg angrepet av å mene noe annet enn majoriteten mener jeg at vi har mislykkes i å være et åpent forum. I stedet burde vi klare å gjøre TS nysgjerrig på hvorfor hennes påstand kanskje ikke er en sannhet som gjelder alle.

Vi har forsøkt... har du leste alle innleggene til TS? Jeg kan godt gi deg en fullstendig oversikt over alle påstander som TS har kommet med OG alle forsøkene på og forklare om lavkarbo, henvise til linker som motbeviser hennes påstander, og i tillegg forklaringer på hvorfor en del har følt seg provosert av hennes påstander, uttalelser og ordbruk.
Ingen av disse er svart på av TS - nye påstander er derimot kastet ut, it i tillegg til litt drama der TS føler seg urettferdig behandlet.
I mine øyne - etter snart 2 år på dette forumet - er TS et forumtroll som kommer inn, kaster ut mange påstander, bruker nedlatende ord, opptrer fordømmende overfor lavkarbo som tema, nekter og svare på tiltale, nekter og se på linker til fakta som motbeviser hennes påstander - hvorpå det hele når et klimaks når hun dramatisk nå ønsker å forlate forumet - IKKE ved å be en moderator om å bli slettet - men IGJEN ved å starte en ny tråd - ikke fortell meg at dette ikke er for oppmerksomhetens skyld

Dette har vi sett før - og vil se igjen.

Problemet i utgangspunktet er at dette er et LAVKARBO-forum. Hvis man har andre interesser enn lavkarbo - finner man seg et annen forum. Hvis man er NYSGJERRIG på lavkarbo, leser man seg opp, og spør og graver om det er ting man lurer på. Man behandler forumet og dets medlemmer med respekt for deres valg.
Når man har fått litt erfaring og kunnskap - kan man etterhvert utfordre litt de "sannheter" som forumet forfekter og man får sunne og gode diskusjoner.

Det handler om respekt - men det er svært menneskelig og ha problemer med å vise respekt til noen som i utgangspunktet framstår som nedlatende og fordømmende overfor det viktigste valget du har gjort i livet ditt...

JMO

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/