Vis enkelt innlegg
Gammel 11-04-11, 11:27   #1
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Øker kaffe blodsukkeret? Og andre blodsukkerspørsmål ...

Det har jo vært en del diskusjon om dette og jeg tenkte jeg skulle se om det gjorde det på meg.

Jeg har altså fått tak i et blodsukkermåleapparat

På fastende hjerte (drakk et glass vann først) var bls 5.6.
Drakk en stor kopp kaffe ila neste time. Da gikk bls opp til 5.8.
Drikker 1-2 kopper til og etter en time er bls 6.0.

I dag var bls litt "rart", 6,2 på fastende, tok en kopp kaffe med fløte. Fikk ikke målt før det var gått to timer, da var det nede i 5,5.
Tok en kopp kaffe med fløte igjen og etter en time var bls 5,8.
(Den "høye" startverdien tror jeg kommer av at det er 13-14 timer siden forrige måltid som var middag dagen før. Vanligvis spiser jeg noe på kvelden)

Alle målinger er på fastende hjerte.

Det jeg er litt usikker på, er om det er riktig å måle slikt på fastende hjerte, leveren er vel i full gang med å lage glukose siden jeg ikke har spist??
Er det noen som har noe kunnskap om slikt??

Jeg regner vel også med at en økning på 0.4, ikke kan sies å være en svigning i blodsukkeret?? Hvor mye må det gå opp og ned før man kan snakke om at det svinger? Og for at insulin skal skilles ut i nevneverdige mengder???
1-2??
4-6??

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat