Sv: Er det normalt å gå OPPi vekt i begynnelsen?
Opprinnelig lagt inn av Tatum, her.
Hei hei. Tuusen takk for svar 
Dette er en livsstilsendring. Har en mann som har minst 20 kg for mye, så dette er noe vi gjør sammen.
Men det du sier er egentlig at jeg bør gå på noe ala grete roede for å gå ned i vekt, og så bytte om til dette kostholdet? For om jeg ikke går ned i vekt på det, så vil jeg heller gjøre noe annet til jeg har den vekten jeg ønsker 
Uffda... nei jeg synes ikke du bør gå på noe som helst "kur" som gir vektnedgang pga underskudd av energiinntak Du vil muligens bare gå opp igjen etterpå uansett hvilket kosthold du følger, siden kroppen søker og fylle opp lagrene igjen etter sulting - OG fordi forbrenningen din reduseres på et lavkalorikosthold.
Du er innenfor normalvektig - og du kan fint sulte deg ned - men det kommer på igjen... et lavkarbokosthold vil gi store endringer i kroppen din hormonmessig. Jeg anbefaler at du finner mengder/porsjoner som gjør deg mett og fornøyd og som etter noen uker gir deg fin energi og overskudd - og så gir du et evt vekttap TID! Flere opplever endring i kroppsfasong også med lavkarbo.
10 kilo ned når du allerede er normalvektig er mye. JEG ville funnet fram målebåndet og brukt det som veileder til en kropp du er fornøyd med. Altfor mange lar vekta styre humøret - og når den ikke engang forteller den fulle og hele sannhet så blir den helt feil og bruke som mål.
Trening - lange og svært raske turer gir en ekstremt oppstrammende effekt (prøvde det selv i 3 mnd... alle kommenterte det selv om jeg ikke gikk ned et gram). Minst 30 minutter så fort du kan. Hver dag. Kortvarig og tung styrketrening hjelper på holdning, styrke og definisjon av kroppen. Sammen med lavkarbo - som gjør at du bygger muskler enklere enn på et lavkalorikosthold - KAN du få en kjempeendring av kroppen din i løpet av et lite år - og ALT dette uten å være sulten en eneste gang 
Håper du forstår at jeg ikke kan fortelle deg at slik og slik er det - punktum. Jeg prøver og dele av de erfaringene jeg har lært av selv på forumet, min egen personlige erfaring og det jeg vet om lavkarbo generelt.
Hvis du klarer og gi deg selv tid - og nyte maten istedet for å stresse med vekta - kan du nok oppnå det du ønsker deg etterhvert - men det finnes nok ingen varig hurtigløsning dessverre... 
|