Sv: Ingen virkning
Opprinnelig lagt inn av kthnk, her.
Hva mener dere med periodisk faste sånn konkret? Er det så enkelt at det skal være ca 15 timer mellom middag og frokost, eller er det andre "regler" i tillegg (for fordeling av næringsstoff, mengde mat, spise til faste tider ol)? Er dette noe som kan kombineres med Ketolyse? Jeg er ikke et frokostmenneske og er derfor litt nysgjerrig på om det er noe som kan gjøre ting mer effektivt... 
Det handler enkelt sagt om lengre tid uten og spise. Du spiser fremdeles ketolysemat, men du kan spise innenfor et kortere tidsrom enn du ville gjort ellers. Du kan fint droppe frokost - men kanskje du kan spise middag så tidlig som mulig og droppe kvelds. Jeg merker ihvertfall at det skjer noe om jeg spiser middag kl 17 og ikke spiser frokost før litt utpå morgenen dagen etterpå - vekta letter gjerne litt på seg 
Google intermitting fasting, eller søk på periodisk fasting her på forumet om du er interessert i mer info. Du må nok ikke gjøre noen store endringer - bare kanskje flytte kveldsmaten fram litt? Jeg har ikke forsøkt det systematisk, jeg bare ser de gangene jeg gjør det så slipper det litt.
Jeg teller ikke timer - jeg drikker vann når jeg står opp og venter til jeg er ordentlig sulten før jeg spiser frokost. Så spiser jeg litt i mellom til lunsj og middag når sambo kommer hjem kl 17. Deretter prøver jeg og la være og spise til neste dag. Siden jeg spiser mye av kjedsomhet så blir det ikke hver dag - men av og til. Er jo ikke sulten... Får fryktelig ketose-ånde av det utover kvelden *ler*
Det er altså ikke snakk om fasting over et døgn eller flere dager - du kan fint spise samme mengde mat du vanligvis spiser. Noen gjør det av og til, noen en ukes tid, andre annenhver dag - dette er individuelt du må nesten prøve deg fram selv.
Jeg merker at jeg blir litt "kjent med" sult og metthetsfølelsen min, og ikke minst fysingen min/trøsten min? på kveldstid som jeg spiser uten å være sulten... må skaffe meg en strikke/heklehobby tror jeg altså! 
(ps jeg har ikke lest ALLE detaljene om periodisk fasting så dette er bare min erfaring og min måte og gjøre det på )
|