Tråd: - 1 kg bare
Vis enkelt innlegg
Gammel 14-04-11, 23:14   #18
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: - 1 kg bare

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

Er det ikke lenger slik at vektnedgang kommer av at inntak av kalorier må være mindre enn det man forbruker ? det er da vitterlig en sannhet ? Men at ketogent kosthold gjør det 'lettere' for kroppen å forbrenne overskuddsfettet ? Jeg tenker da på et kosthold med kh mellom 5 - 15

Har jeg misforstått totalt ?

Kroppen er ingen forbrenningsovn og det er forkjell på å fyre med papir og tyrirot.
Men det er også riktig at du kan sulte deg ned i vekt vha mindre kalorier inn enn det kroppen forbrenner. Da kan du også risikere at kroppen går på sparebluss og du kan legge på deg uansett hvor lite du spiser.
Spiser du lite karber og nok proteiner/fett, så trenger du ikke tenke så mye på det.
(Med enkelte unntak da, og det har andre skrevet nok om her inne, så det vil ikke jeg repetere)

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat