Vis enkelt innlegg
Gammel 16-04-11, 11:01   #13
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Står stille! Forslag til partystoppere?

Opprinnelig lagt inn av xsandrax, her.

Så interessant! Kanskje jeg også skal slutte å spise så sent på kveldene, og kanskje utsette frokosten til jeg faktisk kjenner sulten melder seg..? Samtidig kutte ut unødvendig bruk av fløte, og også kutte ned karboene. Jeg veier ikke maten min, men jeg er i ketose - så vet at jeg ikke spiser alt for mye

Så motiverende det er å lese at andre har vært i min situasjon Det gir meg håp

Man kan ikke snakke om at man er på et platå eller har vektstagnasjon etter bare noen ukers tid i ketose. Kroppen holder enda på med å omstille seg til en optimal fettforbrenning, dette skjer nemlig ikke automatisk i det man kommer i ketose!
Dette kan ta mange uker, kanskje måneder. Husk at jeg nå snakker om optimal fettforbrenning!
Angående mengde med mat; Ja, for mye kan gi deg en dårligere vektnedgang, men det er altfor tidlig til å begynne å lete etter såkalte partystoppere.
Det lureste du kan gjøre, er å finne deg en filosofi som du kan følge.
Det er lettere å komme til målet når man har kart og kan bruke kompass, enn å bare føle seg fram i skogen ...
Ser at mange av de nye spiser Atkinsbarer og mye annet som IKKE er en del av hverken Atkins eller ketolysekuren. Det er fire uker av livet ditt hvor du skal/må/bør være veldig påpasselig med hva du spiser for å legge et grunnlag for en suksess... Og da er det fryktelig lett å gå seg bort hvis man baserer alt på hva man kan lese her inne.

Tidspunktet på dagen (eller kvelden) når du spiser, har i utgangspunktet liten betydning. Selvfølgelig vil et stort kveldsmåltid bety at du har mere "mat" i mave/tarm om morgenen og derfor vil du veie litt mer enn om du ikke hadde spist. Men man har jo ikke lagt på seg.

Det er som regel ikke noe poeng i å kutte på karbene, det kan ha uheldige følger (nok av tråder om dette her inne). Spis grønnsaker og nok fett.
Stress ned

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat