Vis enkelt innlegg
Gammel 23-04-11, 22:51   #4
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke blodprøver før oppstart?

jeg ville spurt legen jeg... h*n vet vanligvis hva som er interessant og ta prøver av

Jeg ville tatt stoffskifteprøver (FT4, FT3, TSH, PTH, anti-TPO), kolesterol (mest fordi det er interessant og se hvordan verdiene endrer seg underveis, ofte litt opp først, så til det bedre), c-peptid (som sier noe om insulinutskillelse), og generell vitamin/mineralstatus. Feks jern, B-vitamin, D-vitamin, folat osv.
Jeg hadde nemlig svært lave verdier av B-12 og folat før jeg begynte på lavkarbo, noe som kan skje med et høykarbokosthold - hvor man er insulinoverfølsom... Disse har normalisert seg nå

Legen vet nok hva som bør tas prøver av

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat