Tråd: Natriummangel
Vis enkelt innlegg
Gammel 24-04-11, 20:15   #27
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Natriummangel

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

µ
Sjå der ja

Men tilbake til saken: Jeg lurte på hva dette antidiuretiske hormongreiene var for noe, jeg? Har det noe med nyrene å gjøre (det kan jeg forsåvidt google meg til)? Hvordan vil det i så fall fremstå på blodprøvearket (for jeg eregner med det har en eller annen forkortelse)?

Kan jeg bare spørre om du har målt kalsium-nivået ditt? Hvis dette avviker (er høyt eller lavt) - bør du måle PTH som er hormonet som styrer kalsiumbalansen i kroppen (PTH utskilles fra biskjoldbruskjertelen). Kalsiumbalansen er et av de best regulerte i hele kroppen siden kalsium inngår i så mange prosesser
Samtidig henger også d-vitamin og kalsium og PTH og fosfat sammen...
http://www.unilabs.no/For-fagpersone...sk-Kemi/P/PTH/

Jeg er ingen ekspert - men pga forhøyede PTH verdier har jeg lest litt om dette den siste mnd eller så
Jeg har normalt kalsium da - så "alt vel"...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat