Sv: Innom flere nettsteder på "en gang"
Det heter vel multitasking?
For oss som ble til og vokste opp med en kanal på tv (vi fikk kabel i 83 - jeg husker det så godt fordi venninna mi og jeg lå ute og solte oss da de kjekke installasjonsmennene kom midt på sommeren og installerte!) og slepbare mobiler (da jeg var i tenårene) - som husker når CD'n kom!!! og vi måtte kjøpe oss cd-spillere og de diskuterte i EVIGHETER hvilken standard som skulle gjelde - jepp den gangen også! (og ikke minst NÅR DEN BLE BORTE IGJEN! for det er ikke lenge til - jeg har spotify og alt jeg har av CD'er er lagt inn på itunes for lenge siden...) og vi endelig kunne kassere kassettbåndene som stadig vekk ga båndsalat i anlegget (og mye tårer når favorittkassetten med Michael Jacksons Beat it gikk opp i småfiller), eller når noen kom borti anlegget og skrapte opp min første LP-plate Dire Straits Brother in arms så jeg måtte kjøpe ny for den ville liksom ikke spille videre etter det hakket...som ikke hadde verken burger king eller mækkern i oppveksten (burgerking kom sent i åtti-årene til trondheim om jeg husker rett, det var "pick-up" som var først ute med burger og pommes frites, og de som ikke kjente stedet trodde det var noe heeeelt annet hehe) - hvor jeg personlig tastet på en commodore 64 i ærefrykt sånn tidlig i åtti-årene og etter det ikke var borti en pc før jeg gikk andre klassen på vg i 88 og husker godt vi programmerte i pascal (tror jeg?) den såkalte "skilpadden" (musepeker som var GRØNN til å gå i ring på skjermen (som var SORT)... og ikke fikk meg epostadresse før et par år senere...for ikke snakke om at jeg ikke kjøpte meg mobil før i NITTIÅTTE da jeg reiste sørover for å studere, en som kunne sende og ta i mot sms og ringe - that's it, ingen fancy kamera eller apps... (jeg så faktisk sony ericsson, den gang ericssons offisielle visning av det første KAMERAET som ble utviklet for mobiltelefoner - siden vi gikk på høgskolen vegg i vegg - en liten sak man plugget inn i bunn av telefonen *ler*), det var den gangen veiene faktisk hadde hel asfalt, det var lite salting - ihvertfall i trøndelagen, man fikk håndskrevne brev i postkasse og MOTTOK det samme (minner meg på at jeg skal begynne og skrive brev igjen) - jeg har alle mine samlet i en stor kasse, brev fra familie, venner, et ymse antall beilere , mennesker ringte hverandre HJEMME og var de ikke hjemme, vel så la man enten igjen en beskjed på en nå svært antikvarisk telefonsvarer (om man var heldig) - ELLER man ringte tilbake senere!
Så nå sitter jeg her med en stasjonær "heavy" pc til mine fancy og tungkjørte adobe web premium program på kontoret, min altfor store og tunge acer laptop - med chrome, firefox og av og til IE siden noen ikke lager sider som er gyldige kodemessig og ikke kan leses av FF med ørten faner opp, google-is-my-best-friend, min lille snertne sony ericsson xperia mini med android'apps til oppgjennom ørene som jeg kan koble på mitt TRÅDLØSE nett om jeg ikke orker og åpne pcn' for å se om noen har endret status på facebook de siste minuttene... og jeg lurer på hvordan i HULESTE klarte jeg meg for 20 år siden????
Måtte bare  
|