Sv: Nybegynner med spørsmål
Opprinnelig lagt inn av Livepive, her.
Jeg og min samboer har begynte på LCHF for 2 dager siden, og foreløpig er vi veldig fornøyde! Jeg er forholdsvis slank, men ønsker og gå ned 5 kg.. allerede i dag var jeg nede på et tall jeg ikke har vært på en stund.
Jeg har noen spørsmål som jeg enda ikke har funnet gode svar på (lest masse artikler, undersøkelser, rapporter +++)
Mellommåltid/lunsj
Jeg er en knekkebrød jente, og trenger litt råd til hva man kan spise før trening, til lunsj (kantine på jobb) ++
Lage lavkarbo-knekkebrød selv? De er KJEMPEgode! Søk i oppskriftsdelen av forumet Enkle og lage er det også!
Sitat:
Ser at flere spiser Atkins-barene. Jeg leste på de at de inneholder veldig mye karbo i forhold til andre matvarer på LCHF-kostholdet. Er dette noe man skal spise sjelden, eller kan spise det til mellomåltid?
Ikke alle karbohydratene i atkinsbarene gir blodsukkerstigning - derfor står det "net carbs" på forsiden - dette er antall karbo som faktisk skal telles med 
Sitat:
Er det normalt og bli litt kvalm i starten? Det er veldig uvant og spise så mye fett i forhold til tidligere, spiste kun magert tidligere og en del fullkornspasta ++
Ikke uvanlig En hjelp kan være og fordele fettet bedre over dagen, eller skjule det feks med oljedressing på salat, litt rømme til laksen og smeltet smør til grønnsakene, avokada sammen med reker, en skvett fløte i kaffen eller omeletten osv. Det pleier og gå over etterhvert! De to første ukene er ofte mest utfordrende 
Andre tips? [/quote]
|