Sv: 6 dager på 1 dag av
Opprinnelig lagt inn av Ordinary, her.
Hei.
Jeg er litt ny her. Jeg ønsker å kutte ned på karbohydrater og våge å spise sundt naturlig fett - ikke flere lettprodukter!
Jeg er normalvektig og har derfor ikke behov for å gå ned i vekt. Utfordringen med lavkarbo er først og fremst sosiale: Fredagspils på jobben, besøke familen... Litt vanskelig å skulle legge ut om kosthold - de fleste ville mistenke anoreksia i mitt tilfelle.
Det jeg lurer på er om noen har noen tanker om en slags 6 dager lavkarbo og en dag "normalt" kosthold som fast opplegg. Da kan jeg spise svigermors hjemmebakte rundstykker - slipper å utfordre en stolt husmor. Noen som har forsøkt noe lignende?
Prøv det ut! Se hvordan kroppen reagerer på en dags høykarbomat i uka, kanskje går det helt greit, kanskje blir du så uvel at du må gjøre dette litt mer forsiktig Pass vekt og mål over et par mnd og se om det faktisk fungerer.
Ellers tenker jeg at istedet for TO rundstykker, spis ett og lur deg til mer pålegg. Spis godt før du drar bort. Velg vekk MYE øl, ta en om du må og drikk heller vin eller vodka osv med lettbrus.
Alt dette fordi 1) du kan bli dårlig av det, 2) det er lett og trigge fysing på søtt og godt over lengre tid og kombinert med lavkarbos fettinntak kan du legge på deg...
I tillegg kødder du litt med hormonene dine - men er du normalvektig og ikke har insulinresistens - dvs ikke er så følsom for karbo - kan du jo finne en mellomting som fungerer for DEG i ditt liv 
Måtehold og den gyldne middelvei kommer man ofte langt med 
|