Sv: Ferdige lavkarbobrød til barn
Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.
Bare et spørsmål angående de Spis-deg-slank brødene: Inneholder de mye soyaprotein? Jeg mener å huske at det var en relativt distink soyaproteinettersmak av de da jeg prøvde dem for drøye 2 år siden, og det er vel ikke bra med for mye soya til barn spesielt ikke små gutter?
Forøvrig syns ikke jeg at SDS brødet var noe godt, egentlig ganske kvalmende. Men det er nok fordi jeg absolutt ikke klarer den soyaproteinsmaken Det er jo mange andre som er fornøyd med det, og kanskje oppskriften og smaken har endret seg i løpet av de siste par årene 
Finnes ikke soyaprotein, soyaflak er nevnt et stykke ut i ingredienslista 
Sitat:
Fiberblanding (loppefrø inngår), Eggepulver, Hampefrø, Solsikkekjerner, Gresskarkjerner, Resistent Stivelse (av mais), Soyaflak, Søtstoff (Erythritol), Linfrø, Sesamfrø, Salt, Bakepulver
Spiste du ferdigbrød - altså frosne ved levering? De liker ikke jeg heller - brødmixen derimot kan jeg steke lengre sånn at brødet ikke blir så bløtt og da synes jeg det er godt - med ordentlig god hard skorpe 
Jeg spiste jo de frosne i starten og syntes de var "ok" - men etter brødmixen vil jeg aldri gå tilbake til ferdigbrødene hehe.
|