Vis enkelt innlegg
Gammel 01-05-11, 15:24   #14
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Må man være i ketose for å kunne pøse med fett?

Opprinnelig lagt inn av mats_, her.

Baserer mine uttalelser på UTALLIGE dokumenterte undersøkelser som beviser at menneskekroppene er utrolig forskjellig og når det kommer EN studie som du ikke kan dokumentere med antall testpersoner eller NOEN som helst fakta uten å referere til en bok som man må kjøpe for å lese. FATT at ikke alle har tilgang på denne boka.

Siden du mener å ha uttallige dokumenterte undersøkelser vedrørende karbohydratinntak basert på kjønn og kroppstørrelse kan du jo linke til et par av de ihvertfall? Foreløpig er jo dine påstander HELT uten kilde i motsetning til jeg som ihvertfall har en bok av forskere å vise til
Boka er forresten å få låne på bibliotek, du trenger slett ikke kjøpe den. Som sagt har jeg akkurat lånt bort boka så jeg kan ikke referer detaljert hva som står - du får smøre deg med tålmod til jeg får den tilbake.

Sitat:

Om du ikke fatter at det er forskjell på hvor mye karbs ei lita jente utrent jente kan innta iforhold til en stor muskuløs mann, så er du jo mer eller mindre korka.. å JA, personangrep, for du starta, å NEI jeg holder meg ikke for god for det. Når folk angriper meg slår jeg tilbake.
Jeg synes du er helt på jordet å kalle meg usaklig når jeg gjør det klart og tydelig at det er personlige meninger jeg kommer med, mens du refererer til bøker man må kjøpe for å få ut noe fakta fra, siden du ikke kan komme med noe selv. Jeg tipper det er mest fordi du har lest på nytt og det står at det er ett gjennomsnitt, men skal ikke påstå noe da jeg ikke har lest boka.

Jeg kalte dine ubegrunnede påstander om noe jeg påsto basert på et utgitt verk av forskere som har forsket på lavkarbo i flere tiår usaklig. Det er ikke å anse som et personangrep - derimot mener jeg at det klart og tydelig viser at om du skal diskutere dette med meg - får du hoste opp litt saklig dokumentasjon selv istedet for å "synse" om noe du ikke engang har lest. Jeg er ikke hårsår - ei eller overfølsom for å bli kalt "korka" på nett - jeg tenker bare at du er utrolig frustrert over å ikke ha gode nok argumenter å komme med - og dermed må ty til nye usakligheter. Det er synd - hvis du har dokumentasjon på anbefalt karboinntak i forhold til kjønn og kroppsvekt vil jeg gjerne lese det - siden jeg er av den oppfatning av at jeg ikke VET alt i verden og gjerne vil lære om nye oppdagelser.

Sitat:

Regner med at folk i "gamledager" hørtes omtrent ut som deg når de påsto at jorda var flat ! "det er bestemt og derfor er det sånn".. kommer KONSTANT nye studier og undersøkelser som motbeviser eller støtter opp om gamle. Forskerne vil være uenige og delte i meningene sine og sånn er folk og.

Som jeg sier lengre oppe, jeg er mer enn åpen for ny forskning og ber det derfor vise til kilder for dine påstander Bare det at jeg i mange år har forsøkt å miste vekt med lavkalori-dietter uten å lykkes i å beholde den nye vekten - og dermed endret totalt kosthold til lavkarbo som jeg nå har levd på i 1.5 år - bør jo vise at jeg tvert i mot er svært åpen for nyere ting

Sitat:

Syns du skal være litt forsiktig med å drive å rope om at folk er usaklige og komme med en kommentar som "hvem tror du at du er" når jeg var påpasselig med å skrive at det var egne meninger.

Selv om du skrev at det var egne meninger du kom med - noe jeg ikke så lett kan se - men la oss si at det var underforstått - synes jeg FREMDELES påstandene dine var usaklige da de var basert på at du uttaler deg om noe jeg sa som du slett ikke har lest selv.

Sitat:

Akkurat som hvilkensomhelst forsker som har publisert bok for å tjene seg rik, så har jeg vel rett til å ha en mening jeg og.

Jo, du har rett til å ha meninger. Men forskjellen mellom dine synsinger og en forsker som har viet livet sitt til å fordype seg i et tema er at du har ingen dokumentasjon eller argumenter som kan bevise at det du sier er i nærheten av sant/virkelig/reelt, mens derimot en forsker MÅ kunne bevise sine påstander for å bli tatt alvorlig av sine fagkolleger. Det er jo synd om du tror at alle som gir ute en bok gjør det for å tjene seg rik... av og til er det jo noen som ønsker å dele sine oppdagelser med flere enn sine egne pasienter de har behandlet i mange år - og sine kolleger.

Igjen vil jeg gjenta, det er friskt og flott at du angriper mine påstander. Derimot er jeg skuffet over at dine argumenter kun er basert på egen-synsing, angrepet mot mine påstander er ugrunnet siden du ikke har LEST bakgrunnen for mine påstander og tilslutt - hvis du mener du har rett når det gjelder dette med karboinntak og kjønn og kroppsvekt så kan det vel ikke være så vanskelig og framvise kilder som kan backe opp det du sier. Eller hva?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat