Vis enkelt innlegg
Gammel 02-05-11, 22:56   #1
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Aspartam og fibromyalgi/ME/MS osv

Jeg postet en tråd med tema om søtningsstoffer og erstatninger for "virkelig mat" her en dag....

Nå skal jeg inn til utredning i morgen for mine symptomer som bla er:
Prikking/nummenhet i armer og ben (fra albu/kne)
Rykninger i muskulatur
Kramper spesielt i beina til tross for godt med magnesiumtilskudd
"Strøm" følelse i hele kroppen
Tørre såre og vonde øyne
Leddsmerter - kommer og går
Ekstrem tretthet
Raskt andpusten av liten anstrengelse
Raskt melkesyre i kroppen av liten anstrengelse
Skarpe hodepiner jevnlig, kommer med påfølgende nummenhet i halve ansiktet/munn/tunge
Hovne slimhinner i nese/luftveier
Vanskelig for å gå ordentlig, føler beina svikter
Sår hud, vondt å bli tatt på, grepet fast i
Siste tiden:
Skjelvinger, hode tremor, også nå i armer...
Stikksmerter under ribbeina
Økt diare (som VAR under kontroll)
Generell smertefølelse/ubehag i kroppen
Vanskelig og sitte/ligge stille, føler meg hyper innvendig
Slurvete tale
Vanskelig å holde fokus over litt tid
Ufrivillige øyebevegelser både når øyne lukket og åpne
Forhøyede leververdier som ikke ser ut til å gå ned...
Manglende vekttap selv om jeg spiser "korrekt" lavkarbo (faktisk da jeg gikk på spisdegslank og gikk ned en kilo i uka drakk jeg IKKE lettbrus...)

Alt dette kan være MS/ME/Fibromyalgi/borreliose som er de mest opplagte - og minst skremmende (faktisk!).

Helt til jeg leser listen over aspartam-forgiftningssymptomer... i tillegg VET jeg at jeg får litt mer mageproblemer av lettbrus... men det er jo så godt med noe annen smak enn det der evindelige vannet...

I to dager nå har jeg vært j... dårlig - det er vanskelig og bare være - så nå starter testen - siden jeg har drukket en del (to 0.5 l flasker) pr dag siden lørdag... og mindre dagene før fordi jeg var ganske "fin" form på lørdag
No more pepsi-max eller cola-light eller lignende framover!

Så da lurer jeg bare på sånn liksom da... hvor mange her med lignende symptomer/deler av de som enten er i jobb og er utslitt eller som er langtidssykmeldt eller uføretrygdet drikker også lettbrus så godt som hver dag? Ta med at jeg ikke drikker mer enn en boks eller en halv liter i snitt hver dag... så det er ikke store mengdene det er snakk om.

Og har noen av dere forsøkt å holde dere unna lettbrus i en mnd eller to for å se om det gir noen effekt?

Hilsen "veldig på leting etter svar..." AND to be continued

Jeg legger ved et par av linkene jeg fant vedr aspartam-forgiftning, den mest interessante er kanskje innmeldte bivirkninger til det amerikanske helsedep.....

schrødingers katt tar opp temaet
puls tar opp temaet

Eller man kan bare google aspartam og se resultatene... jeg er ikke for en skremselspropaganda - men jeg synes kildene ser ut til å være overveldende for at svært mange mennesker er overfølsomme for mindre mengder aspartam enn hva myndighetene har satt som grense... Så jeg gjør mitt for min egen del og sjekker dette ut - jeg vet nok allerede svaret, mye av symptomene kommer til å dempe seg.

Tenk om det er så j... enkelt som dette? Tatt i betraktning at min voldsomme vektøkning kom da min familie gikk fra sukkerbrus til lettbrus - og vi drakk MENGDER i mange år til jeg med chronsen fant ut at jeg ikke tålte lettbrus - til jeg et år etter lavkarbodebuten fant ut at magen tålte LITT av gangen... og dermed var man hekta igjen...

Blir veldig engasjert her jeg

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat