Vis enkelt innlegg
Gammel 03-05-11, 11:58   #5
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Har det ingenting å si hvor mørk lilla sticksen er?

Opprinnelig lagt inn av Saphire, her.

Jeg må innrømme at jeg er litt i tvil om dette. Jeg lærte fra da jeg var på en gynekologisk avd (med mange gravide som sleit med kvalme) at desto mørkere stixen var, jo mer sleit kroppen på fettlagrene. Opplevde jo mange som ikke fikk i seg mat overhode som hadde mørk lilla stix, men etterhvert som de spiste ble stixen lysere. Ingen var dehydrerte, da denne pasientgruppen blir væsket opp med MASSE ringer acetat (væske iv). I tilegg ser jeg på meg selv, min er jo mørk lilla hele tiden, uansett hvor mye jeg drikker, ei heller kan det ha betydning på fett jeg spiser. I går spiste jeg MEGET lite fett, men stixen var fortsatt mørk lilla??

Det høres jo logisk ut - spiser man ingenting må jo kroppen hente energi fra et sted - nemlig kroppfettet som gir større utslag av ketoner enn om man spiser vanlig - som innholder noe karbo - siden jeg antar de på gyn. ikke spiste lavkarbo?

For din del så kan det jo se ut til at du har eksepsjonell god fettforbrenning - og det bør man jo bare være glad for?

TA meg som eksempel - jeg har spist lavkarbo siden høsten 2009, jeg har ligget på rundt 1700 kalorier pr dag og 70% fett - under 20 gram karbo hver dag. Ingen utslag what so ever.

Derimot spiste jeg meg opp en uke med 3000 kalorier pr dag - fremdeles 20 gram karbo pr dag - og gjett om jeg fikk utslag så det holdt!

For meg betyr det at min kropp nå bruker opp mesteparten av ketonene fettforbrenningen gir til forbruk - og dermed er det ikke nok som skilles ut i urinen til å måles av stiksen. Så det at jeg økte inntaket betyr ikke at jeg ikke var i ketose før - men nå spiste jeg mye mer fett og dermed ble det mer ketoner enn kroppen klarte og bruke.

Vi er også veldig forskjellige - noen kan være i ketose og aldri få utslag - noe får utslag hver morgen fordi det er lenge siden man har spist osv.

Den kjemiske prosessen i kroppen som innbefatter hormonbalanse og prosessering av næring og fettforbrenning er så komplisert at det er rart om vi ikke er forskjellige på det området

Høres det logisk ut?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat