Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart
Opprinnelig lagt inn av Prell, her.
Sant - men det har igrunnen ikke vært et problem for meg. Målet er i første omgang å prøve dette skikkelig så jeg gir det minimum 10 dager til. Fraværet av resultat kombinert med bivirkning er desverre lite motiverende... Hvis det funker for så mange må jeg kunne knekke koden også? Prøver bare å finne ut om det er noe med meg som gjør at det ikke funker...
Hvis du virkelig vil prøve dette (lavkarbo) skikkelig, så må du gi det tre mnd.
30 dager er ingenting i kroppssammenheng.
Går man på ketolyse, har fettforbrenningen ikke kommet optimalt i gang på 30 dager (men den har selvfølgelig startet).
Du har dessuten fullammet fram til i mars, det er jo heller ikke sikkert at hormonene dine er helt på plass enda.
Ang mengder med mat osv, så reegulerer det seg for de fleste. Når man spiser nok fett (det er der energien skal komme fra) så blir man mett. Når man ikke spiser raske karbohydratrer så vil man heller ikke legge på seg.
Metthetsfølelsen kommer, men det kan være at man må jobbe litt med den.
Photobscura sa at hun pleide å ta en bit av maten, og så la hun fra seg bestikket mens hun tygde. Det tar tid, men da merker man faktisk når man begynner å bli mett.
Å drikke mye er også viktig, sult og tørste blir ofte forvekslet.
Hvis du mener at du ikke kan leve uten frukt, så vil jeg også foreslå Fedon, han tillater litt frukt. (Jeg tror Hexberg også har frukt, melk og grovt korn med i kostholdet, så kanskje du burde lese en bok av henne??)
Til sist:
Du sier at blodsukkeret ikke har vært et problem for deg, men det er ustabilt (og høyt) blodsukker (pga sukker, stivelse og raske karber) med påfølgende insulinutskillelse som gjør at man legger på seg... 
Å ha et stablit (lavt) blodsukker gir også mange helsegevinster 
|