Tråd: Bukplastikk?
Vis enkelt innlegg
Gammel 05-05-11, 10:16   #4
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Bukplastikk?

Opprinnelig lagt inn av Frøkengiraldriopp, her.

Var hos legen i påsken og da sendte hun en henvisning til kirurgi i Telemark om bukplastikk - i går fikk jeg brev om at henvisningen var avvist fordi jeg ikke hadde nådd normal BMI ennå, i tillegg må jeg ha holdt den normale BMI'en i ett år før det blir aktuelt med operasjon.

Dette er i strid med det jeg har hørt om bukplastikk før. Jeg har hørt at BMI må være 27 eller mindre .. at vekta må være stabil på normal BMI har jeg aldri hørt før.

Noen som har gjort bukplastikk? Hva var din BMI da du fikk operasjonen? Hvor lenge hadde du holdt vekta før operasjonen? Hvor ble du operert? Fikk du det dekket eller betalte du selv (og i så falll hvor mye)?

Kjente jeg fikk en liten nedtur, for BMI 27 har vært mitt mål hele tiden og nå hadde jeg begynt å se lyset i tunellen og hadde et lite håp (og gulrot)om operasjon og flat mage i løpet av høsten

Klag! Dessuten - be legen din sende på nytt med flere henvisninger om hvorfor du bør få nå når du har nådd bmi 27! Og gjør som Photo sier - evt kan du først sjekke fritt sykehusvalg, sjekke ventelister og ringe og snakke selv med de om kriteriene så slipper du flere ukers venting fra hver enkelt -siden en henvisning kan sendes til ETT sted av gangen...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat