Vis enkelt innlegg
Gammel 07-05-11, 10:22   #19
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo vs lavkalori

Opprinnelig lagt inn av Biggie Small, her.

Ikke glem at man automatisk øker fettforbruket når man holder et kaloriunderskudd, dvs. man forberenner kroppens lagre av mettet fett..

Ikke uansett vel? Jeg har gått på pulverkur (i mitt tidligere liv) som lå på 800 kalorier hver dag i flere uker og ikke gått ned et gram - så der trigget det bare sparemodusen... jeg tror vi er forskjellige der - så lite mat jeg spiser innimellom burde jeg vært radmager...noen har kjapp overgang til fettforbrenning ved mindre matinntak - andre ikke.

Espen Rostrup hadde et interessant innlegg om økning av fettforbrenning i forbindelsen med lavkarbo og lavkalori og trening. Begge grupper inntok like mye kalorier - men fettforbrenningen økte enormt mye mer for de som spiste lavkarbo enn lavkalori

Link her til innlegget.
Deltakerne hadde snitt-BMI på over 30, og en del av konklusjonen lyder:

Sitat:

"Fettforbrenningen under trening gikk opp 36 % i lavkarbogruppen og ned 5,5% i lavfett-høykarbogruppen etter 8 uker. Man forbrenner med andre ord mer fett når man trener på lavkarbo-diett enn på lavfett-høykarbo-diett."

nytt poeng til lavkarbo

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat