Sv: Psmf
Opprinnelig lagt inn av solsikke123, her.
Men hvis man holder balansen 75% fett, 25% protein og 5 % karbis, er det greit da å ha lite kcal?
Hvis man f.eks spiser 1200- 1500 kcal om dagen hvor 75% er fett..., slipper man da sparebluss fordi man har nok fett som er riktig energikilde?
Ja det er greit og redusere kalorier om du holder næringsfordelingen slik du sier. Jeg er en av de som må ned en del i kalorier for å få vekttap... tro meg jeg har prøvd det meste - men det ser ut til å være det eneste som kicker i gang vekttap... Jeg tror ikke du ender opp i sparebluss om du holder deg til minimum 12-1300 kalorier, men du kan jo variere med å spise mer innimellom. Min erfaring er at det skal veldig mye til for å legge på seg - jeg har blitt "ekspert" på å HOLDE vekten på lavkarbo - nå må jeg bare trikse for å gå ned 
Sitat:
Kunne dette vært noe å prøve for oss som ønsker at få litt fart i systemet??
Vil man gå opp med en gang man spiser mer igjen da?
Rote til forbrenningen osv?
At det rett og slett blir litt for diettlignende?
Som du sier - sjekk ut partystoppere og vanninntak først! Jeg ville ventet til minst en mnd stagnasjon før jeg reduserer kalorien. Vel, ære være de som bare kutter høykarbomatvarer, velter seg i deilig lavkarbomat og går jevnt ned i vekt - men jeg er ikke en av de. Jeg må ned i kalorier for å få vekttap Så lenge du ikke blir sulten, og føler du spiser godt av protein og fett og tar vitaminer og mineraler mener jeg det er greit - hadde det vært et fettfattig kosthold hadde jeg vært mer bekymret ernæringsmessig. (jeg synser - er ingen ekspert )
Sitat:
Jeg tenkte å ta vekk meieriprodukter (partystoppere) og spise generelt mindre enn jeg har gjort så jeg også begrenser caloriene.
Høres fornuftig ut - ikke reduser så mye at du blir sulten!
Sitat:
Har lest at det kan være bra. Men også lest at det kan være dumt. Har lest at man bør øke fett, eller karbiser....det står veldig mye om mangt. Jeg tenkte at første endring etter 4 mnd nå skulle være en endring i calorier. Når jeg kommer nærmere målet mitt, og har bedre kontroll over meg selv, da tror jeg det blir fedon....må bare lese meg opp på det først (men der har jeg god tid..)
Dette ble kanskje litt på siden av Psmf, men for meg ganske logisk...hehe
Så lenge du spiser etter næringsfordelingen er det ingen vits og øke på med enda mer fett. Spiser du et antall karbohydrater du er komfortabel med? Du kan selvfølgelig forsøke og doble karboinntaket et par uker uten å gjøre særlig andre endringer - bare for å se Det er veldig individuelt hvor mange karbo en er komfortabel med og får vekttap med...
Litt på siden - men en fin oppsummering av hvordan lavkarbo i utgangspunktet bør være lagt opp 
Ønsker deg videre lykke til!
|