Vis enkelt innlegg
Gammel 09-05-11, 16:23   #3
Modezty
Seniormedlem

Modezty sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Alder: 56
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp! jeg øker i cm ... As we speak!

Ikke noe moro når vekta ikke går ned.

Har du lest denne nybegynnertråde og 3 minuttersbrosjyren på lavkarbo?
Anbefales, hvis du ikke har lest dem - spesielt 3 minutters brosjyren er kjekk å henge opp på kjøleskapet

Jeg har sett litt på det du spiser, og synes du spiser litt lite? Regner med at du har mer enn 30 kilo overvekt - siden det ser ut som om du er på Skaldemann 50+ programmet?

Jeg har lagt inn på www.diett.no for å se på den ene dagen din - og kom frem til følgende (la inn 1ss smør = 10 gram).

Karbohydrater: 1,29 gram = 0% karbohydrater
Protein: 169,35 gram = 34 % proteiner
Fett: 147,58 gram = 66 %

Husk at det er energiprosent du skal se på, ikke antall gram på matvarene.
Legg inn flere dager på diett.no, og hvis tendensen er den samme må du gjøre endringer.

Du må øke karbohydratene til 3 x 3 karbs om dagen, ihht. Skaldemann på GI-Null for 50 + gruppa.

Du må spise mer fett, sannsynligvis. Prosentfordeling på omtrent 5 % karbohydrater, 25% protein og 70 % fett er fint.

Øk karbomengden ved å spise grønnsaker hovedsakelig, og øk fettmengden ved å spise mer ost,?

Synes du kanskje ligger litt høyt på proteiner, men vet jo ikke hvor mye du veier. Tommelfingerer reglen jeg har lært på forumet er 1 - 1,5 gram pr. kilo kroppsvekt.

Lykke til

Les GI-Null boka en gang til.