Vis enkelt innlegg
Gammel 09-05-11, 20:53   #48
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Drikker du fløte fra kartongen og spiser smør med skje?

Opprinnelig lagt inn av AneHagen, her.

Det er på en måte som om mange av dere vil fremheve hvor mye fett dere kan spise nå som dere har begynnt på LCHF at det skal skrytes av fettet som renner av maten Jeg får IKKE lyst til å begynne med det kostholdet når jeg bare leser fett fett fett.

Har fått noen flotte måltidstips på bloggen min i dag som gir meg et helt annet syn, så kanskje dere bør prøve å få frem fete matvarer som er bra i kostholdet fremfor så mye snakk om smør

Det er øyet som ser - i dette tilfellet dine øyne. Jeg synes det sier mye mer om deg enn om lavkarbere generelt

Ja, vi ønsker og overdrive og skryte av rennende fett som vi slafser i oss så det renner nedover kinnene... BARE for å provosere lavkalori-tilhengere. Sånn er vi - vi er litt fæle sånn - vi ønsker og skremme andre fra og velge et lavkarbokosthold

Fra spøk til side - uansett hva jeg er interessert i her i livet - som er nytt for meg - pleier jeg og lese men ignorere alle ytterligheter i begge retninger, leter meg fram til saklig fagdokumentasjon og tar mine avgjørelse på bakgrunn av disse. Dette kan man også gjøre når det gjelder lavkarbo. Det vil kanskje komme som en overraskelse, men det finnes MYE mer saklig og godt dokumentert informasjon om lavkarbokosthold der ute enn det finnes svake artikler som omtaler lavkarbo i alle mulige merkelige ytterligheter

Er du interessert i å lære mer om lavkarbo - kan du begynne med boka "Bedre uten brød" av Lutz/Allen, flere bibliotek har denne inne. Svært faktaorientert om kroppens metabolisme, grundig avdekking av svakheter ved studiene staten bruker som alibi for sine anbefalinger, og en enkel forklaring på hvordan man kan spise lavkarbo til daglig.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat