Vis enkelt innlegg
Gammel 14-05-11, 22:13   #7
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Derfor bør man trene når man går ned i vekt

Selv om jeg er helt enig i at trening er viktig uansett - fordi det trigger bla en del kjemiske reaksjoner i hjernen som er positive for velværefølelsen og fordi det fysisk kan gi større muskler og bedre forbrenning (om intensiteten er høy nok) - kan det være interessant og fortelle en liten historie fra pre-lavkarbo for Nerthus

Jeg har aldri klart og trene særlig - verken lett, kort, tungt eller lengre pga ekstreme smerter i et par dager etterpå. I 2009 begynte min vei mot en bedre helse - så jeg startet med Grete Roede, som tidligere har fungert godt. Ingen nedgang på 8 uker - jeg trente ikke så mye, gikk noen turer innimellom. Etterhvert gikk jeg over til vektklubben.no, og etter en alternativ behandling fikk jeg mer energi og mindre muskel/leddsmerter så jeg startet og gå hver dag. Dette gikk fint, så jeg startet på elixia og fikk meg PT. Vi tok en inbody-test første dag - og etter 3 mnd på 1600 kalorier hver dag, minimum 30-45 minutter rask gang og tøff styrketrening 4 ganger i uka var jeg spent på en ny inbody-test... som viste 2 kilo OPP i fettmasse...snakk om nedtur

Lang historie kort - jeg endret kosthold til lavkarbo - og fortsatte med trening. Gikk ikke ned et gram før jeg strupet kaloriene til 1200 (spisdegslank). Da først fikk jeg nedgang i vekt. Siden har jeg fortsatt og spist lavkarbo (20 gram karbo pr dag max og 70% fett). Vekta har nå begynt og krype oppover... pga sykdom (er under utredning) klarer jeg nå knapt gå opp trappa en etasje uten og få åndenød og melkesyre.
Selv med trening på lavkarbo (ganske bra trening - også med PT flere ganger i uka) går jeg IKKE ned i vekt... har bedre vektnedgang uten trening.

Hva jeg vil si? Vel - kanskje at det alltid finnes unntak... gleder meg uansett til og komme igang med trening igjen når jeg blir frisk

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat