Sv: Derfor bør man trene når man går ned i vekt
Opprinnelig lagt inn av taraquin, her.
Glemte et sentralt forslag: Lær å si nei, ikke ha dårlig samvittighet om du sier nei til større oppgaver\tjenester som du vet fører til utmattelse og smerter. Får håpe de finner ut av hva som er galt, og jeg håper faktisk det er FM du har siden den verken er farlig eller evigvarende (såfremt man er villig til å endre seg da), endel kjipe sykdommer starter som du beskriver, men disse er heldigvis sjeldne (leddgikt (RA), MS og noen få til, men det finnes heldigvis gode medisiner mot de fleste da.)
Det er lenge siden jeg lærte meg og si nei 16 år for å være nøyaktig hehe - da jeg hadde en mental liten tur i kjelleren. Jeg er flink til og ta vare på meg selv - sier stadig vekk nei uten dårlig samvittighet. Jeg skjønner hva du mener - jeg var nok slik til jeg var noen og tyve - men det er det slutt på for lenge siden gitt
Jeg håper jeg ikke har FM - det er fremdeles en del ting igjen som det KAN være og som forhåpentligvis i større grad kan bli mye bedre med behandling. Jeg er ikke klar for å "begrense" livet mitt pga en kronisk sykdom som FM... jeg skal forhåpentligvis reise ned til porto santo for sandbehandling igjen til høsten. Mamma jobber med dette - og jeg har vært og tatt en runde med behandling i 2009. Jeg sov hele første uka hehe - men uka etterpå var jeg mer opplagt. Da jeg kom hjem kom energien så voldsomt at jeg ble helt i hundre - klarte da og starte trening. Var ganske bra i nesten et år gitt
En av jentene som var og fikk behandling samtidig som meg hadde FM og hadde vært 100% sykmeldt i flere år. Bare noen mnd etter behandlingen begynte hun i 50% jobb igjen - mye av smertene var vekke og energien på vei opp. En stund siden jeg har snakket med henne nå - men hun var helt overveldet over hvordan dette fungerte på kroppen hennes.
Så - noe av feriepengene blir satt av til en ny runde med sandbehandling - gleder meg!
|