Vis enkelt innlegg
Gammel 17-05-11, 10:20   #2
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Sukkeralkoholer

Opprinnelig lagt inn av Andrine84, her.

Lurer litt på dette. Tok et søk og leste litt på andre tråder men skjønner like lite.
Den mørke sjokoladen fra sukkerfritt inneholder 50g karb hvorav 48g sukkeralkoholer.
Betyr det da at det er lov å spise den? Hvis man trekker det i fra så er det jo under 2 karb på hele plata (den er på 75g).
HVORFOR skal vi trekke i fra?

Også har jeg hørt at man ikke skal tygge toy.
Så på ekstra i går i butikken og den jeg så på hadde 17,5g pr 100g og 17,5 sukkeralkoholer..
Og fortsatt kan man ikke tygge toy eller er det bare tull? Help me

I ketolyseboken er det en oversikt over hvilke sukkeralkoholer som påvirker blodsukkeret og hvilke som ikke gjør det.
Det er også mange tråder om det her inne.
I utgangspunktet trekkes sukkeralkoholer i fra, det er riktig.
MEN: Sorbitol kan ikke trekkes i fra, Xylitol bør du bare trekke i fra halvparten (fordi det delvis påvirker blodsukkeret).
Maltiol kan trekkes i fra.

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat