Vis enkelt innlegg
Gammel 19-05-11, 10:28   #12
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Noe poeng med halvveis lavkarbo?

Jeg tenker at siden du fremdeles har litt og gå ned, kan det være greit og bestemme seg for å kjøre strikt EN retning i en periode framover. Når du skal holde vekta, kan du i større grad eksperimentere med karboinntak og fettinntak som gir en komfortabel dag kostholdsmessig

Du kan feks lese deg litt opp på Bedre uten brød og Optimal ernæring, som tillater et større inntak karbohydrater (rundt 70 gram) hver dag. For meg som stort sett lever på rundt 20 komfortabelt, vil nok dette være nok til at du kan spise de karbohydratene du ønsker hver dag Jeg ville vært obs på fettet de første ukene - evt spis slik du føler det er naturlig, og følg med vekta. Står den stille eller går opp kan du jo bare redusere mengden med fett/saus til du finner en balansegang.

Kosthold er ikke enkelt for de av oss som sliter eller har slitt med overvekt - og dermed tvinger det seg fram en litt mer analytisk tilnærming til kostholdet der man må være obs på hva man har i seg av makronæringsstoffer

Samtidig vil jeg anbefale trening/fysisk aktivitet for å stramme opp de siste kiloene du ikke er fornøyd med. Feks har jeg god erfaring med kun rask gange (powerwalk) hver dag i 30 minutter. Etter et par uker bare kjente jeg buksene løsnet og kroppen føltes fastere (selv om jeg den gang ikke gikk ned i vekt - på GR kosthold). Det skal vanligvis ikke mye til og denne tiden på året er jo helt perfekt for en tur ut - enten i nabolaget eller i skogen på en myk og god sti

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat