Sv: Ketostix utslag på kveld men ikke dag?
Siden ketostix bare forteller deg om du har overskudd av ketoner i urinen, så vil jeg foreslå at du slutter å "måle" på dagen.
Mens man er aktiv på dagen, brukes ketonene til energi (etter hva jeg har skjønt), det er derfor at man kan "miste" utslag etter en hard treningsøkt.
Hold deg til å måle ca to timer etter dagens siste måltid, ikke stress mer med det Du stresser nok kroppen med å stresse med stixene .
Hvis du er slapp og energiløs, foreslår jeg at du eksperimenterer med maten din. Eller ser på sammensetningen av det du spiser. Får du i deg nok fett (energi)??
For noen ser det ut til at mer fett og mindre karbo gjør godt, andre må spise mer karber (og heller kutte på fettet når de nærmer seg ca 70 g karbo om dagen).
At du muligens ligger og vipper i ketose kan også være en årsak til at du blir slapp. Enten bør du prøve å være i ketose et par mnd så kroppen din blir vant til det eller så bør du holde deg på rundt 70-100 g karbo om dagen.
Jeg ser jo også av en annen tråd her inne at det er individuellt hvordan folk opplever å gå inn og ut av ketose, men jeg merker ingenting nå. Det første halve året merket jeg det godt med hodepine og noe slapphet (bly i beina)
|