Vis enkelt innlegg
Gammel 21-05-11, 14:42   #8
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Fett på ketolyse

Opprinnelig lagt inn av __elly__, her.

ose.

Jeg er usikker på om jeg må kjøre lavfett og lavkarbo for å oppnå best resultat. Men tenkte jeg skulle øke fettmengden 1-2 uker for å sjekke det først.

Nei, nei, nei til lavkarbo og lavfett! Det kan være helseskadelig og OM man gjør det - kun over få dager!

Hvis du forholder deg til ketostixen så er ikke den til å stole på i alle tilfeller. Den måler som det sies antall ketoner som utskilles i urinen. Spiser du LITE fett og ikke mye mat generelt - vil kroppen etterhvert bruke opp såpass mye av ketonene forbrenningen gir til energi - og dermed vil du ikke få utslag... ketostix er greit og bruke helt i starten av en kostholdsendring.

Hvis du i tillegg mener du har ingen utslag på ketostix OG vet du spiser for lite fett - er det nok ikke antall karbo pr dag som er problemet - men manglende fettinntak.
1-2 uker er for lite før du gjør endringer - vent ihvertfall en mnd eller to - og vær sikker på at du har spist nok fett og NOK næring totalt sett (kalorier) underveis Drikker du feks lettbrus kan det være forsøket verdt og avstå noen uker for å se om det er med på å påvirke vekten.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat