Sv: Fett på ketolyse
Opprinnelig lagt inn av __elly__, her.
ose.
Jeg er usikker på om jeg må kjøre lavfett og lavkarbo for å oppnå best resultat. Men tenkte jeg skulle øke fettmengden 1-2 uker for å sjekke det først.
Nei, nei, nei til lavkarbo og lavfett! Det kan være helseskadelig og OM man gjør det - kun over få dager!
Hvis du forholder deg til ketostixen så er ikke den til å stole på i alle tilfeller. Den måler som det sies antall ketoner som utskilles i urinen. Spiser du LITE fett og ikke mye mat generelt - vil kroppen etterhvert bruke opp såpass mye av ketonene forbrenningen gir til energi - og dermed vil du ikke få utslag... ketostix er greit og bruke helt i starten av en kostholdsendring.
Hvis du i tillegg mener du har ingen utslag på ketostix OG vet du spiser for lite fett - er det nok ikke antall karbo pr dag som er problemet - men manglende fettinntak.
1-2 uker er for lite før du gjør endringer - vent ihvertfall en mnd eller to - og vær sikker på at du har spist nok fett og NOK næring totalt sett (kalorier) underveis Drikker du feks lettbrus kan det være forsøket verdt og avstå noen uker for å se om det er med på å påvirke vekten.
|