Sv: Hva er egentlig slankemat?
Angrer litt på at jeg leste svarene nå...
Sitat:
Hva skal jeg velge?
Innsendt av: PCOS-usikket, 21/05 - 2011 kl. 19:36

Jeg har fått diagnose PCOS. Dette er ikke lett hva man skal spise for at vekten skal gå ned. Spørmålet mitt er hva skal jeg velg av mat for å få opp protein inntaket og ned med karbo-inntaket? "
Hei, Mange med polysystisk ovarie syndrom (PCOS; cyster på eggstokkene) er overvektige, og vil få mindre plager når de går ned i vekt. Jeg vil ikke anbefale lavkarbokost, men den maten som anbefales av Helsedirektoratet: http://www.helsedirektoratet.no/ernaering/kostholdsrad/. Spiser du passe lite av denne maten og er fysisk aktiv helst 60 minutter hver dag, da vil du kunne gå ned i vekt og kunne få mindre PCOS plager. Lykke til! Hilsen Christian A. Drevon
Jada...
eller denne:
Sitat:
sparemodus?
Innsendt av: anonym , 20/05 - 2011 kl. 21:59

Hei! Prøver å gå ned 10 kg, men det er ikke lett.. 1300 kcal skal jeg forholde meg til i følge vektklubben. vanligvis spiser jeg 1900-2000 MEN jeg trener med puls klokke hver dag og forbrenner 1000 hver dag. Dvs at jeg får i meg 900-1000 kcal hver dag(treningsfri en dag i uke, men totalt sett iløpet av uka blir det 1300 pr dag).. dette har jeg gjort i to uker no uten å ha gått ned noe.. går kroppen i "sparemodus" om jeg spiser mindre enn 1300? burde jeg trene mindre eller spise mer? "
Hei, Dersom du virkelig er nøye med å spise maksimalt 1300 kcal/dag, og samtidig trener skikkelig 6 dager i uken vil du garantert gå ned i vekt. Det er bare et spørsmål om å registrere alt du spiser, og være fysisk aktiv slik du har lagt inn i din profil. Det er viktig at du er nøye med dine registreringer. Lykke til! Hilsen Christian A. Drevon
"...vil du GARANTERT gå ned i vekt". 99.9% av alle som slanker seg på lavfett/lavkalori diett a la Grete Roede VET at det er viktig og ikke spise for lite... Drevon derimot anklager alle som sliter med samme problemstilling som ovenfor for å lyve om inntaket sitt... mange løgnere der ute blant slankerne 
Dessuten liker han tydeligvis og snakke mye og detaljert om luft i magen, promp og sånn.... Stakkars dama spør om knekkebrød uten gjær og får en forelesning i gassdannelse i tarmene... Synd man ikke kan kommentere, skulle gjerne sendt en link til lavkarboknekkebrød... (nå er jeg usikker på om vanlige knekkebrød i det hele tatt HAR gjær i seg??)
|