Vis enkelt innlegg
Gammel 25-05-11, 17:36   #166
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Høykarbo, noen som har erfaring?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Men når dudde sier at han går til årlige kontroller og alt er ok, hvorfor da kverrulere rundt det??

Jeg anbefaler jo fett fordi kolesterolnivåene mine er fabelaktige selv med mye fett, men jeg vet om en som har gått på lavkarbo lenge og fikk økte verdier på kolesterolet. Han har nå gått over til ALT som finnes av vitapro.

Han har holdt på bare 6 mnd, så litt tidlig og si noe om blodprøver vil vise mangler tenker jeg.

Jeg mener heller ikke hele verden bør og må spise lavkarbo, jeg også kjenner mange som er sunne og friske på såkalt "vanlig" mat. Vi er forskjellige, og lavkarbo mener jeg er for de som er litt mer sensitive enn andre overfor karbo, og ellers har problemer med blodsukkersvingninger som gir mye sultfølelse og etterhvert overvekt. Derimot er jeg IKKE for et kosthold som består av bare frukt og grønnsaker - fordi på bakgrunn av alt jeg har lest det siste 1.5 årene både om ernæring OG om lavkarbokosthold tilsier at dette ikke er sunt i lengden

Jeg kan godt unne Dydde og ha funnet en måte og spise på som fungerer for ham - men samtidig må jeg innrømme at jeg er bekymret for hvordan helsen hans vil utvikle seg. Hva med og ta en tur innom igjen om et halvt år og fortelle hvordan du har det da?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat