Sv: Trappe opp matmengden?
Opprinnelig lagt inn av Regret, her.
Kanskje jeg skal legge til at grunnen til at vanndrikkingen er et problem for meg! Ikke bare truer det vekta, men jeg liker det ikke heller. Vann smaker grusomt!
Og en siste ting er at jeg tisser meg ihjel omtrendt, jeg kan ikke gå ut av huset om jeg har drukket vann førut! men kanskje det går over når jeg er mer vandt til å drikke store mengder vann?
Prøv og smakssett vannet, drikke feks også urtete, eller lag deg iste. Ingen skal måtte presse i seg vann om de ikke liker det. Smaker flaskevann bedre enn springvannet ditt så drikk heller flaskevann. Tissing i tide og utide er for MEG bare positivt, jeg tenker at det 1) hjelper på fettforbrenningen og 2) renser kroppen for avfallsstoffer. For meg varierer dette, jeg drikker ofte litt mindre før jeg skal ut på noe 
Ikke glem og spis fett, fett avhjelper forbrenning av kroppsfettet ditt... hvis du nå spiser lavkarbo OG lavfett kan jeg nesten garantere at du ikke vil gå ned i vekt.
Når det gjelder angst vedrørende framtidig stans i fasten har jeg et godt råd jeg har prøvd selv. Du trenger ikke leve gjennom følelsene vedrørende fastestans NÅ - siden du fremdeles faster... hvis du kan skyve den angsten fram til det punktet den vil gjelde - altså angst pga stans i faste trenger du ikke egentlig forholde deg til FØR du faktisk skal til å stanse fasten, ikke sant? Det er som å grue seg til tannlegen 2 uker før man faktisk skal dit...jeg var livredd tannlegen og fikk flyttet denne gruingen fram til dagen før, så samme dagen, så når jeg satt på venterommet... mer sånn " jeg er jo ikke hos tannlegen akkurat NÅ - så da kan jeg vente litt til med å grue meg". Ser du hva jeg mener? Dette er en enormt befriende teknikk så du slipper å forholde deg følelsesmessig til en situasjon som ikke er virkelig akkurat i dag 
Ellers vil jeg bare gi deg masse kudos for motivasjonen til å ta fatt på små endringer som kan gjøre hverdagen bedre, jeg vet hvor tøft det er - men du vil føle deg uovervinnelig for hvert lille steg i riktig retning, uansett hvor lang tid det måtte ta!
|