Sv: Trappe opp matmegden?
Opprinnelig lagt inn av Regret, her.
Da har jeg begynt å ant meg et system på alt dette. Jeg veier kun annenhver dag, jeg spiser litt grønt til hvert måltid, jeg drikker en flaske vann før hvert måltid, mer om jeg gidder det. Jeg spiser kveldsmat om jeg er sulten uansett tidspunkt, jeg spiser så snart jeg er sulten om morgenen, men jeg sitter fortsatt i noen timer å venter. Når jeg veier så skjer det kun 1 gang og jeg hindrer fler ved å drikke vann. om jeg står opp tidlig så deler jeg frokosten opp slik at det er nok til lunsj også av den samme maten. Jeg teller fortsatt med diett.no når jeg føler for det.
I dag veide jeg meg for første gang på 2 dager og jeg hadde gått ned 200g dette er minimum hva jeg går ned med fasten pr.dag så det er ikke så mye, men jeg håper den ikke går opp igjen slik som det gjør med faste. Jeg er allikevel fornøyd fordi jeg veide rett etter at jeg hadde stått opp og jeg følte meg hoven av vann og tung i beina etter treninga i går, og forventet oppgang. Dessuten spiste jeg ALT for mange karber i går og kaloriene sprengte vekk taket.. Egentlig rart at jeg gikk ned i det hele tatt..
Herlighet så flink du har vært! Kjennes det håndterbart? Håper du er litt stolt av deg selv, for det er jeg! Vet dette gir litt ekstra stress, men kanskje bedre med selvvalgt og kontrollert stress enn det motsatte? Håper ihvertfall dette blir en rutine du føler deg komfortabel med etterhvert så du slipper og bruke så mye energi på kosthold/vekt, og istedet bruke energien på positive ting som gjør deg glad 

|