Vis enkelt innlegg
Gammel 10-06-11, 20:33   #20
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hjelper ikke trening?

Opprinnelig lagt inn av taraquin, her.

Jepp, ikke sikkert Skaldemann er så gal ift trening, men både Dahlqvist, Taubes og Eenfeldt uttaler seg på en sånn måte at det virker som om trening ikke virker inn ift livsstil\slanking i det hele tatt selv om det i enkelte tilfeller kan gjøre mer positivt for kroppen enn kostholdsendring. For mange vil nok det å starte med kosten være best, dog bør man begynne å trene så fort som mulig (og da spesielt styrketrening). Lavkarbo holder brukbart på musklene, men med mindre man trener i tillegg vil man miste en god del mer enn om man ikke trener. Unntaket kan være noen ekstremt overvektige eller spesielle tilstander ift sykdom, hormoner etc som kan holde på muskler til en viss grad uten trening selv om vekta raser ned. Hos noen av de jeg har fulgt opp begynte vi med trening, etter kort tid ytret de selv ønske om kostholdsendring og flere har begynt med lavkarbo\karboreduksjon med godt resultat

De som ikke har helse til å trene det de vil bør prøve noe annet. Med 2 unntak (en med quadrippel CP og en med langkommen MS) har jeg og mine kolleger greid å finne treningsformer som folk trives med til alle vi har hatt til vurdering\oppfølging og vi har hatt inne mange med særdeles dårlig helse. Er man kreativ og prøver ut mye forskjellig finner man som regel noe man liker og som ikke ødelegger helsa

Hva/hvor jobber du? Får dere mennesker henvist, eller kommer de selv innenfor døren og ytrer ønske om å starte og trene?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat