Sv: Feriemat
Du har jo egentlig svaret selv - selv om det var utfordrende første gangen, bør du vel holde deg til lavkarbo i så stor grad som mulig slik du gjorde første gang 
Bor du i leilighet bør ikke frokost være noe problem, spiser dere all lunsj og middag ute, lag en oversikt over restauranter som faktisk tilbyr kokte/lettstekte grønnsaker til proteinkildene, da bør du være ganske så berget Grønnsakene der jeg var var bare helt geniale, store mengder og god smak! Lager du lunsj av og til i leiligheten er egg, skinke, spekeskinke og ost, sammen med feks grønnsalat(husk vask!), tomat og majones det du trenger i kjøleskapet. Omelett, kokte egg, eggesalat, egg og bacon osv. Har nettopp vært en uke på madeira, og tok på meg oppdraget med frokost/lunsj for å få det så "riktig" som mulig for min del. De andre spiste ferskt brød i tillegg Fikk mye skryt av kokkeleringen 
Det ble av og til litt bønnestuing og alkohol med litt sukker i, og en dag på kinarestaurant med friterte scampi (åh glede...) en eller to duggfrisk Coral (Madeira) pr dag, men ellers gikk det ganske bra gitt 
Nå har jeg spist så lenge lavkarbo og blir såååå dårlig i chrons-magen min hvis jeg spiser noe høykarbo mer enn en gang av og til at det er ikke noe i veien med motivasjonen for å fortsette lavkarbo-livet når jeg kommer hjem. Samtidig har jeg så mange oppskrifter og inspirasjon matmessig at det går greit.
Anbefaler at du investerer i en god lavkarbokokebok eller tre, slik at det er lettere og bli fristet av god lavkarbomat når du kommer hjem 
Åja, la meg ikke glemme jordbær og ikke minst piel de sapo som er en kjempegod melon med ikke altfor mye karbo i. Godt når det er kjempevarmt!
|