Sv: Er man garantert vektnedgang når man er i ketose?
Opprinnelig lagt inn av Paris, her.
Så flott at du har fått med deg familien!! Det betyr nok mye. Min mamma blir like "fornærma" hver gang - når jeg tar med mat og hun sier "vil du ikke smake noe av min mat da"?
Høres ut som ho blir like sjokka hver gang... Det er ikke sååå veldig vanskelig hvis du har lyst å lage noe uten så mye karber? Da spiser jeg, men boller med egg og laks blir liksom ikke helt lavkarbo...dette går ikke helt inn... Men jeg har valgt å la det prelle av. Det er ikke håp. Enda jeg tror hun hadde hatt stor nytte av det pga høyt blodtrykk osv... Men jeg prakker ikke på noen noe de ikke vil - jeg bare forteller hva min oppdagelse er. Dessuten syns jeg det er svært irriterende når hun sier: Du måå jo spise potet, og du måå jo la barna spise potet. Hvorfor? sier jeg hver gang? Forje gang var svaret at de inneholdt mye protein Nokså morsomt? Men hvorfor ikke spise brokkoli i stede da, sier jeg? For her kan man jo bli mett og samtidig spise sunt? men det skjønner hun ingenting av...
Der kom hele sulamitten.... har en litt dårlig dag 
Du får skrive ut matvaretabellen til henne så hun kan lære litt om proteininnholdet i poteter 
Min familie har også endret kosthold etter at jeg snakket varmt om lavkarbo og min far med dia2 er så godt som medisinfri og 15 kilo lettere og jeg er overbevist om at jeg kommer til ha han i livet mitt mange flere år enn slik han spiste tidligere
|